Friss hírek
2018 Nov.
27.
Hogyan vészeljük át a telet?
Akárcsak a lekvár és a befőtt, a motorok többsége is meghálálja, ha télire egy szép nyugodt helyre rakjuk pihenni, hogy aztán tavasszal elővéve maradéktalan legyen a használati élvezet. Nem mindegy azonban, hogy a több hónapos kényszerpihenőnek hogy és hol vág neki a paripa, ezért aki hosszú távra tervez kedvencével, feltétlenül olvasson tovább!

Akár tetszik, akár nem, honfoglaló őseink szerint teljesen jó volt a Kárpát-medence klímája a szélfútta sztyeppék és didergős Ural menti környék után, így aztán szépen be is húzták a kéziféket, hogy nekünk maradjon a klasszikus négy évszakos éghajlat. A tavasz-nyár-ősz kombóval nincsen gond, de sajnos itt van a tél is, amely - és most elnézést minden kedves télisport-rajongótól - motoros szemmel bizony elég elfuserált évszak latyakostul, mínuszostul, némi felsózással és kátyúveszéllyel tarkítva.

A nyafogásnak peresze nincs sok értelme, helyette inkább próbáljuk meg a lehető legjobb körülményeket biztosítani a pihenőre kárhoztatott motorunk számára, amely tavasszal garantáltan meghálálja majd az elpakolás előtti macerát. A legjobb persze az lenne, ha nem állna hónapokig a paripa egy helyben, hanem két-, háromhetente mennénk vele egy rövid kört, ám ez sajnos ritkán kivitelezhető, így marad a konzerválás.

Teli a tank

Az első megszívlelendő tanács, hogy ha már lerakjuk a vasat, akkor legalább arra figyeljünk oda, hogy a benzintank csurig legyen, ugyanis a félig üres tank oldalát szó szerint eszi a gyilkos benzingőz, amely évek múlva folyton eltömődő benzinszűrővel bosszulja meg magát. Kis odafigyeléssel nagyon jót teszünk a motorral. (esetleg a 100-as benzin és az üzemanyagstabilizátor jusson eszünkbe!)

Tisztán tavaszig

Szintén nem igényel túl nagy erőbedobást a motor szezonvégi letakarítása, amelytől ráadásul a közérzetünk is jobb lesz, hiszen mennyire más egy csillogó-villogó gépre ránézni a hosszú téli estéken, mint egy leharcolt koszos vaskupacra. Ennek szellemében mossuk ki a legkisebb zugokból is a nyári gurulások bogáráldozatait, az igazán igényesek pasztával lekenhetik az alu- és krómalkatrészeket, így tavasszal garantáltan úgy fog csillogni a motor, mint újkorában. A szépen letisztított járgányt érdemes még egyszer utoljára beindítani és megvárni, míg eléri az üzemi hőmérsékletét, majd fájó szívvel kihúzni a slusszkulcsot.

Kenjünk, zsírozzunk, olajozzunk!

A nagy álldogálás előtt érdemes még egyszer utoljára befújni a láncot, baj nem lehet belőle, és tavasszal már ezzel sem kell vacakolni. Technokraták elővehetik még a motor szervizkönyvét és megnézhetik azokat a pontokat, ahol érdemes még egy kis kenőanyagot elhelyezni. A WD-40 nevű csodaszerrel befújhatjuk az oldaltámasz forgóját, a fék és kuplungkarok tövét és még minden egyéb olyan forgó-mozgó helyet, ahol nem árt egy kis kenés.

A gumi védelme

Ha nincs a motoron középállvány, akkor célszerű motoremelő állvány(ok)ba beruházni, hogy ezzel tehermentesítsük a gumit. Olcsóbb, de kevésbé elegáns megoldás még a motor felbakolása deszkákkal, téglákkal, igazából mindegy, hogy mivel, csak a levegőben legyen a kereke. Ha a fenti praktikák közül egyiket sem alkalmazzuk, akkor úgy védhetjük még a méregdrága gumikat, hogy egy-egy kis hungarocell, esetleg polifoamlapra állítjuk a motort. Aki semmi ilyesmire nem hajlandó, annyit még megtehet vigaszágon, hogy két-, háromhetente kicsit megmozgatja, odébb gurítja a motort, így nem egy ponton terhelődik majd a gumi tavaszig.

A macerás akkumulátor

A teletankolt, letisztított, agyonolajozott motornak sajnos még maradt egy igazi Achilles-sarka, mégpedig az akkumulátor. Az autókban-motorokban használt akkumulátorokról általánosságban elmondható (legyen zselés, savas stb.), hogy nem szeretnek teljesen lemerülni, mert ez esetben képesek azt a gonoszságot megtenni, hogy már soha nem érik el a névleges kapacitásukat, vagy ami még rosszabb, egyáltalán nem veszik majd a töltést, és bánatukban tönkremennek.

Ha tavasszal nem akarunk akksi után szaladgálni, akkor érdemes kiszerelni a télire elrakott motorból (először a negatív, majd a pozitív sarut vegyük le) és fűtött helyen tárolni, háromhetente pedig feltölteni. Ennél a procedúránál vigyázni kell arra, hogy a hagyományos autós töltők sokkal nagyobb kapacitással működnek, így ügyeljünk arra, hogy nehogy túltöltsük a megóvni kívánt akksit. A legjobban akkor járunk, ha a kiszerelt akkumulátort egy csepptöltőre kötjük, ez az okos kis berendezés ugyanis folyamatosan a maximális állapotig tölti az akkumulátort, aztán kikapcsol, majd amikor egy szint alá merül az akksi, ismét rátölt. Érdemes beruházni egy ilyen kis szerkezetbe, ugyanis jóval olcsóbb, mint egy új akksi, ráadásul hosszú évekig kényeztethetjük vele magunk és közeli motoros cimboráink akkumulátorait.

Fűtött, száraz garázs

Fűtött, meleg, száraz helyről álmodoznak a motorok téli pihenő gyanánt, ám ez sokuknak nem adatik meg, sőt akad olyan szerencsétlen egyed, amelyik a szabad ég alatt várja az olvadást. Ha nincs garázsunk, de nem akarjuk egy hókupac alatt tudni a motort, érdemes kedvenc kereskedőnket, szerelőnket (esetleg többet is) felkeresni, így szinte biztos kapunk egy ajánlatot potom pénzért. A legtöbb kereskedés ráadásul nem csupán a tárolást vállalja, de a paripák tavaszi felkészítését is, így az első tavaszi napon nincs más dolgunk, mint besétálni némi készpénzzel és a slusszkulccsal, és már roboghatunk is.

Amennyiben se garázs, se tárolást vállaló kereskedő/barát/rokon nincs a közelünkben, próbáljuk meg legalább egy eresz alá állítni a szerencsétlen motort, amelyet erősen ajánlott leponyvázni. (A motor befedése egyébként a garázsban is ajánlatos, így kevésbé lesz poros tavaszig.) Sokan azt gondolják, hogy egy óriási műanyagba bugyolálva meg van oldva minden, azonban ebben az esetben csak azt érjük el, hogy szépen dunsztoljuk a jobb sorsra érdemes motort tavaszig. Motoros felszereléseket, kiegészítőket forgalmazó boltokban lehet kapni speciális ponyvákat, amelyek nem eresztik ugyan át a vizet, de biztosítanak némi szellőzést, így a motor a lehető legkisebb károsodással vészelheti át a telet. Ha a motor ki van téve a mínuszoknak, akkor evidens, hogy - amennyiben vízhűtéses - ellenőrizni kell a hűtővíz fagyáspontját, ellenkező esetben szétrepedt hűtő és csövek keseríthetik meg az életünket tavasszal.

Javítsunk, tuningoljunk!

A hosszú hideg, sötét téli napokat remekül ki lehet használni a motor csinosítására, esetleges javítására, tuningolására. Inkább a rossz időből menjen el a barkácsolásra, mint tavasszal mérgelődni az agyonterhelt szervizek miatt. Ha közel van már az olajcserének az időpontja, érdemes friss olajjal nekivágni a téli pihenőnek, így nem a lehasznált kenőanyag ülepszik a motorban.

Minden láncot, lakatot tegyünk rá

Sajnos tényként kell kezelnünk azt, hogy amit el akarnak vinni a gonosz (autó-motor-) tolvajok, azt el is fogják, ám némi ráfordítással és odafigyeléssel jelentősen meg lehet nehezíteni a dolgukat. Egy kis túlzással azt is lehetne tanácsolni, hogy a tulajdonunkban és környezetünkben lévő összes lakatot, láncot, tárcsazárat tegyük rá motorra, így értékes perceket nyerhetünk a buzgólkodó tolvajnál. A motor mellett nem árt a garázsunk védelmi színvonalát is tuningolni, egy riasztó, egy törésbiztos üvegfólia, egy plusz zár már elbizonytalaníthatja a próbálkozókat.

A ruházat tisztítása

A motor teletankolása, lemosása, felbakolása, leponyvázása, lakatolása, valamint az akksi biztonságos helyre való menekítése után jöhet a felszerelésünk karbantartása, amelyet sokan hanyagolnak a szezon alatt. Az ember nem is hinné, hogy milyen színű víz tud távozni a kádba beáztatott kordúra kabátból/nadrágból, amelyek több száz bogár földi maradványait is rejthetik. Hasonló eljárásban kell részesíteni a bukósisakunk bélését is (amennyiben ki lehet venni), tavasszal hálásak leszünk magunknak a téli tüsténkedésért. A bőrdzsekiket, ruhákat is érdemes lemosni egy enyhén nedves szivaccsal, ronggyal, majd rögtön megszárítani és impregnálóval, bőrápoló anyaggal bekenni, hogy ne száradjanak ki.

Végezetül nincs más dolgunk, mint összeülni a hasonszőrű motoros cimborákkal, és megtervezni a tavaszi, nyári túraútvonalakat, esetleg megvitatni, hogy ki mire cseréli a paripáját. Ezek többségéből persze úgysem lesz semmi, de remekül telik vele az idő tavaszig.

Hasznos kellékeket a téli tároláshoz ERRE a LINKRE kattintva találhatsz!

No és ha mindezzel nem akartunk bajlódni, a téli tárolás nehézségeit megoldjuk helyetted.
Részletekért KATTINTS IDE!
.
Várjukn együtt a tavaszt!
RMC Motor
.
.


Cikk forrása: origo
2018 Jún.
20.
Bazi Nagy Vásár 2018
Bazi Nagy Vásár, 2018 junius 22-23-24. Ismét jövünk...!
Vagy te pattansz életed párjára, vagy ő rád, vagy mit tudom én, de hét végén legyetek a hamarosan, Törökbálinton következő, a rég hagyománnyá nemesedett BAZI NAGY VÁSÁRON!
Kezdés pénteken!

Néhány használt motor árát is jelentősen csökkentjük!

Részletekről IDE kattintva tájékozódhatsz!
2017 Ápr.
23.
A legnagyobbak közül válogattunk!
Suzuki Burgman 650i, Yamaha T-Max 500i, Aprilia Scarabeo 400i...

Nyolc éve gyártják, időközben alig változtattak rajta, de még mindig megragadja a közönség figyelmét, ha felbukkan valahol. A Burgman 650 a Suzuki legnagyobb túragépe, egy kicsit motor, de alapvetően óriásrobogó, vagy akár autópótlék.
A 2000-ben bemutatott Tmax rövid ideig a világ legnagyobb robogója volt – ám aztán jött a Honda Silver Wing 600, a Suzuki Burgman 650 és a Gilera GP800, és onnantól már csak a világ legjobb robogója címet viselhette.

A Tmax legnagyobb erénye, hogy a robogók kényelmét, egyszerűségét és praktikumát a nagymotorok erejével és vezetési élményével kombinálja. Ezt a célkitűzést nem volt könnyű elérni, a Yamaha mérnökeinek sokszor el kellett hagyniuk a rutinnak számító megoldásokat.

A Scarabeo egy egész robogócsalád neve. Van belőle 50-es, 100-as, 125-ös, 300-as, 400-as és 500-as is, az első 15 éve került gyártásba. Olaszországban óriási népszerűségnek örvendenek, nem csak azért, mert hazai termék, hanem mert valóban jó konstrukciók. Nem hivalkodóak, a vonalaik közel sem feszegetik a formatervezés határtalan határait, az erőforrásaik strapabíróak, de életteliek, és még a legkisebbek is 16-os kerekeken gurulnak, ami mondjuk Budapesten maga a megváltás. A Scarabeok formavilágát egyértelműen az egyediség, a már megszokott bohém olaszság jellemzi....

Óriásrobogóválasztékunkat IDE kattintva tekinthated meg!
2016 Nov.
29.
Ajándékötletet keresel? Oldd meg RMC Motor feltölthető Ajándékkártyával okosan az ajándékvásárlást!
Mégis mi kerüljön a motorosnak a fa alá?
Következik a minden évben esedékes, lelkifurdalással egyszersmind vádaskodással teli időszak: adott a motoros apuka/férj/kedves/tesó/kölök.

Mármost nem érdemelne semmit az ebadta, mert folyton eltűnik, nem lehet rá számítani a plázázás - tüzelő behordás által befogott horizonton, ellenben néha felhozza a hasonszőrű komáit, akikkel szexista poénokon vihogva, sörözve-böfögve úgymond motort szerelnek. És persze megbízhatóan elhordja az összes pénzt otthonról.
De azért mégis egyszer van egy évben Karácsony és hát akárhonnan is nézzük, csak a mi vérünk. Igen ám, de addig rendben, hogy alkalomadtán felülünk mögé a vasra és elcsalinkázunk a délibábos Nagyalföldre, valami pusztai rockot hallgatni és kivégezni magunkat x+1 nagyfröccsel, de hogy ezen felül mire lehet szüksége egy motorosnak?
És igen, a múltkor is áradozott valami bizgentyűről, de ki figyel ezekre a műszaki marhaságaira?!
Na hát, kedves kedvesek/feleségek/szülők/ángyikák: itt a megoldás, az RMC Motor Ajándékkártyakollekció!
.
Nem lehet mellényúlni, megvan az ajándék is, a drága lélek meg majd megveszi rajta pont azt, aminek a legjobban örül!
 
2016 Feb.
18.
Budapest Motor fesztivál 2016
2016 március 18-20 Budapest Motor fesztivál 2016 a BNV területén!

Az RMC Motor standja a szokásos helyen, akciókkal vár benneteket!

Az „F” pavilonban 2016-ban is várja majd látogatókat az Épített Motorok és Autók Találkozója, az EMAT. És természetesen nem maradhat el a számos motoros program és látványosság sem:

Stunt bemutató
Freestyle Motocross bemutató
quad tesztelés
KRESZ szimulátor
Safety Hungary bemutatója
Gymkhana Országos Bajnokság (a Carstyling.hu Tuning Show programja)
2015 Okt.
07.
Bazi Nagy Vásár... Őszi, RMC randevú
Hanem fogod életed párját, az sem baj, ha a köbcentik furatban és löketben mérendők, előkaparod lelked rejtett bugyraiból azt a kis romantikát, amit még a Házibuli című műalkotás próbált reménytelenül beléd plántálni hamvas ifjúságod hajnalán, aztán gyerünk!

Vagy te pattansz életed párjára, vagy ő rád, vagy mit tudom én, de legyetek a hamarosan, Törökbálinton következő, a rég hagyománnyá nemesedett Bazi Nagy Vásáron!

Időpont: Okt. 9-10-11.

Helyszín: RMC motor Törökbálint

Szokás szerint lesz érzelmi töltet az összetartozók számára: sör, bogrács, muzsika! Aztán hogy a hosszú téli esték meghittségét is megalapozhasd némi vásárfiával, válogathatsz:

-Shark és Airoh BRUTÁL AKCIÓK
-Kappa dobozakciók, 26-53 literes dobozok
-Kappa vízálló, csomagtartó zsákok csak most ennyiért...
-Polisport termékek féláron
-prémium Interphone és Zandona cuccok hétköznapi összegért
-minden második Abus zár félpénzért, hogy jobban lezárhasd a vasat, ha hűtlenkedni akarna a kicsike...
-a szokásos outlet kirakodó

Aztán teljes vasfitnessz, azaz szerviz akció:

-prémium és olcsóbb gumiabroncsok motorra, autóra
-EK láncok cseréje csábító áron
-Varta akkuk motorba, autóba

Használt motorok, robogók őszi árakon...

És ha esetleg a végén még a csajod/pasid is kér valami extrát, azt már neked kell majd megoldanod!

 
2014 Dec.
27.
Hogyan ne öld meg az akksidat?
Az akksinak az elhanyagolás adhatja meg a végső kegyelemdöfést. Elég pár hónapig rá sem nézni, és búcsút inthetünk neki.

A savas ólomakkumulátorok két alapvető tulajdonsággal bírnak: a hagyományos laposelemmel szemben lemerülés után újratölthetők, illetve nagyon kicsi a belső ellenállásuk. Vagyis hirtelen, nagy erősségű áram vehető ki belőlük – az indítómotornak pontosan erre van szüksége. Kétféle indítóakkumulátort ismerünk, a nyitott cellás, hagyományosat, illetve a zárt cellásakat, amiket a köznyelv hibásan zselésnek, az okoskák pedig gázrekombinációsnak hívnak.
 
Miért merül le, ha nem használjuk?

Az akkumulátor önkisülése miatt a kapacitása naponta 0,2-1%-kal csökken, ennek mértéke nagyban függ az akkumulátor minőségétől, korától és a külső hőmérséklettől. Ha az akkumulátorunkat huzamosabb ideig töltés nélkül tároljuk, a lemezeken az apró ólomszulfát kristályok nagyobb darabokká állnak össze, ezek pedig már nehezen alakíthatók vissza, így előbb-utóbb az egység tönkremeneteléhez vezetnek. A kisebb szulfátosodást megoldja, ha egészen kis árammal töltjük napokon keresztül – ezt nevezzük regeneráló töltésnek. Egy akkumulátor élettartama általában 3-4 év, a szulfátosodás és az iszaptérben felhalmozódó, leülepedett réteg folyamatosan csökkenti a teljesítményét, sőt, ha az előbbi szintje eléri a lemezekét, bekövetkezik az azonnali véget jelentő cellazárlat...
2013 Júl.
12.
KENDA gumik 20-40% kedvezménnyel!
Egyes KENDA gumiabroncsok már 20-50% kedvezménnyel megvásárolhatóak az RMC Motor törökbálinti üzletében!
Részletek a www.rmcmotor.hu oldalon!